בוקר טוב ויאטנם חלק א’

אז מיד אחרי הפיליפינים חזרנו לבנגקוק. מאור ואני יצאנו בלילה למועדונים האהובים עלינו ולמחרת אחרי סיבוב מקדשים, בננה לוטי (הפנקייק שוקולד בננה המפורסם) ומסאז’ מאור עזב וחזר לארץ.

הוא העביר את הלפיד לענבר, שהייתה אמורה לנחות עם על אל בבנגקוק שעתיים לפני טיסת ההמשך להאנוי והיינו אמורים להיפגש בשער העלייה של הטיסה לויאטנם.
לצערנו, אל על קצת חארות ובגלל שהטיסה התעכבה הם לא הסכימו להעביר לה את המזוודה לטיסה לויאטנם.
מה שבעצם אמר שהיא הייתה צריכה לצאת בבנגקוק לאסוף את המזוודה ולהיכנס שוב. במילים אחרות, לא היה סיכוי שתספיק.  שיניתי רק לה את הטיסה לאחת מאוחרת יותר ואני עליתי המקורית. יצא שהפגישה הראשונה שלנו אחרי 3.5 חודשים הייתה בדיוק כשיצאה מהמטוס של אל על ואני צועק לה מהקומה העליונה (קומת ההמראות).

כמה שעות אחרי זה, אחרי שהטיסה שלה נחתה 3 שעות אחרי שלי, נפגשנו בהאנוי
עיר הבירה של ויאטנם.

העיר מאוד צפופה במרכזה.
בכל ויאטנם יש מעל 10 מיליון אופנועים וחלק נכבד מהם בהאנוי.
הרחובות במרכזה יחסית צרים, ואת המדרכות תופסים אופנועים חונים (או כאלה שמחכים להשכרה) מה שמאלץ ללכת על הכביש הצר שאותו חוצים באין מפריע אופנועים ומכוניות. פחד מוות.

לא סתם צולם בעיר הסרטון המפורסם:

גם אנחנו קצת חווינו את זה. בעצם כמעט כל צומת בעיר היא כזאת… נסו אתם לחצות את זה.

בעיר נמצא המוזוליאום של הו צ’י מין, שהוא הבן גוריון של הויאטנמים. רק שהם קצת מגזימים בפולחן שלו ואפילו קראו לעיר על שמו (מה שהייתה סייגון, העיר הגדולה הדרום).

המבנה הענק מצד שמאל.. מזכיר באמת את קבר הרצל. בטח כאן הם עושים את טקס יום העצמאות

עוד איזה פגודה מפורסמת

וראינו גם מופע תיאטרון בובות על מים

מהאנוי החלטנו לקחת טיול לסאפה, שהיא עיירת קיט בהרים ונמצאת מול רכס ההרים הגבוה ביותר בויאטנם.

הנסיעה לשם נעשתה באוטובוס שינה (למרות שזאת הייתה נסיעת יום) שהוא אחד הדברים המפנקים שפגשתי

האוטובוס מורכב משלושה טורים בני שתי קומות כל אחד שפשוט מורכב מכסא שנשען כמעט עד למטה. ממש כמעט מיטה. ובנוסף מחלקים שמיכות לכל אחד. להיט.

הגענו לסאפא ויצאנו לטיול בכפרים עם המדריכה שלנו ווּ

למחרת עשינו טיול נוסף לכפרים,  בינות טראסות האורז וישנו בבית של משפחה מקומית עם עוד תיירים אירופאיים.

לטיול הזה החליפו לנו מדריך צַ’ה, שהסתבר שהוא בעלה של vu.

שלושה דברים מצאו חן בעיני במיוחד בויאטנם:
1.העובדה שמדובר במדינה עם היסטוריה מלחמתית קרובה, כמו שלנו, מה שגרם לחלק מהמקומיים לחוש חיבה אלינו
2. העובדה שאין תיירות סקס במדינה. בכלל. בניגוד לערים כמו בנגקוק או מנילה שהמוני מבוגרים מערביים מגיעים אליהן רק בשביל זה וילדות עומדות ברחוב מוכרות את עצמן ללילה. אז פה אין את זה
3. הכמות העוצמה והצבעונית כל כך של פרפרים שפשוט עפים להם בכל מקום.

עוד דבר, זה שהילדים הויאטנמים מאוד אהבו את ענבר. ולהפך.

אחרי שחזרנו מסאפא להאנוי מיהרנו לצאת לכיוון ההפוך, מזרחה אל הים שם נמצא האלונג ביי שנחשב לאחד משבעת פלאי תבל של הטבע. לצערנו ראינו אותו רק מהיבשה ולא בשייט בגלל מזג אויר רע. כמה ישראלים שכן יצאו באותו יום לא נהנו מה שגרם לנו להרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו.
שהינו שם באחד האיים הגדולים שבמפרץ שנקרא קאט-בה.

עשינו בו גם טיול של שעתיים לפסגה שצופה על פארק לאומי שחולש על האי.

הנוף מהמרפסת במלון שלנו צפה אל חלק קטן מאוד מהמפרץ אך עדיין היה יפה.

חזרנו להאנוי והיו לנו כרטיסים לנסיעת לילה לעיר הבאה – הוּאֻה

אך שמענו על מקום מדהים שנקרא פונג- נאה שנמצא קצת לפני העיר הואה ורצינו לעצור שם.

מדובר אולי באחד מאזורי המערות הכי משוגעים בעולם עם עשרות מערות. יש שם את המערה הגדולה בויאטנם, וגילו שם לפני כמה שנים את מערה הגדולה בעולם (מבחינת נפח כלוא, לא מבחינת עומק).

ביקרנו שם בכמה מהן שבאחת גם יש אטרקציה מגניבה שעושים אומגה לפתח מערה ונכנסים לתוך בריכת בוץ מטורפת בתוך מערה ואז סוגרים את הפנסים. נחשו מה קורה?
( כן! מלחמת בוץ! ! משוגע)

מערה נוספת ומדהימה

הנוף מחוץ למערות משגע גם כן, ירוק מאוד ומלא כנסיות עתיקות (בויאטנם יש פחות מ10% נוצרים אך גם יש עבר של שליטה צרפתית).

אה, וגם פה ילדים אהבו מאוד את ענבר.

בערב המשכנו להואה שלא ממש האירה לנו פנים. נפלנו על יום גשום, מה גשום- מבול!!

עם זאת בעיר יש מצודה יפהפיה מלפני 200 שנה שלמרות הגשם לא ויתרנו על ביקור בה.

וסירות עם ראש דרקון מקשטות את הנהר

אחרי כ48 שעות בהואה המשכנו שוב באוטובוס לילה להוי אן.
עיר מקסימה שנחשבת לעיר האורות של ויאטנם.

העיר התאימה עצמה מאוד לתיירות העכשווית  כשהעיר העתיקה (הקולוניאלית) שופצה היטב והכניסה אליה אסורה למכוניות. הכי כיף באופניים!!

למרות התיירים הרבים שפוקדים אותה,  הקסם שלה מעפיל על כך.

בהוי אן לקחנו שיעור בישול ובבוקר בא לאסוף אותנו השף על אופניים. רכבנו איתו לשוק כדי לקנות מצרכים

ונסענו איתו אליו הביתה כשלצידנו השדות הירוקים המהממים.

הכנו מנות מהמטבח הויאטנמי (כמו ספרינג רול ומרק נודלס) והיה טעים מאוד.

הוי אן ללא ספק הייתה הפייבוריטית שלנו במדינה.